Hanoi, dag 3 &4 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van renateontour - WaarBenJij.nu Hanoi, dag 3 &4 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van renateontour - WaarBenJij.nu

Hanoi, dag 3 &4

Blijf op de hoogte en volg

11 Februari 2019 | Vietnam, Hanoi

Na een nachtje geslapen te hebben en ik gelukkig geen last had van een jetlag kon het sightseeën beginnen!

Als je op vakantie gaat wil je er niet uit zien als een toerist. Maar als je een kop groter bent en een andere huidskleur hebt gaat dat lastig. Dus ging ik gewapend met een papieren kaart de straat op. De eerste stop was het Vietnamese Womens Museum. Deze had ik al snel gevonden. In dit museum zijn veel objecten (kleding en persoonlijke voorwerpen) te vinden van Vietnamese vrouwen. Ik vond dit behoorlijk interessant en een goed begin om iets over Vietnam te ontdekken.

Hierna ben ik naar de Hoa Li Prison gelopen. Deze gevangenis is gebouwd tijdens de Franse bezetting en was de hel op aarde in Hanoi. Dit was indrukwekkend om te zien! Helaas regende het vandaag dus was ik nog naar een overdekt shopping mall gelopen. Alleen bij de supermarkt daar iets gekocht ;).
Daar kwam ik erachter dat de Vietnamezen ook afronden want ik kreeg 300 VND niet terug. Toen ik dat even uit ging rekenen viel het kwartje, € 0,0114 …

Wederom heb ik me verbaasd over het verkeer en wat er per scooter wel niet vervoerd kan worden. Wel snap ik waarom veel mensen een mondkapje dragen, aan het einde van de dag had ik hoofdpijn van de uitlaatgassen.

De volgende dag naar de Hanoi Citadel gelopen, de nog enige staande poort van een verdedigingswerk welke bij UNESCO op de lijst staat. Dat moest ik zien natuurlijk! De volgende stop was het Ho Chi Minh Mausoleum. Hier ligt Ho Chi Minh opgebaard (heb ik niet gezien want het was gesloten) hij wilde eigenlijk gecremeerd worden. Voor de Vietnamezen is hij tot op de dag van vandaag belangrijk want hij heeft Vietnam onafhankelijk gemaakt.

Toen had ik weer een leuke actie … Ik wilde naar een bepaalde straat, het startpunt van een georganiseerde fietstocht door Hanoi. Alleen, dat was nogal een stuk lopen van waar ik was en daar had ik niet zoveel zin :D (tel daar mijn verdwaal kwaliteiten bij op) en dacht ik neem een taxi. Dus een taxi aangehouden en verteld waar ik heen wilde en gevraagd wat dat kost. Heel trots was ik dat ik 20.000 VND van de prijs af had gekregen. Echter eenmaal in de taxi realiseerde ik me dat ik alsnog veel te veel betaalde voor Vietnamese begrippen, na ja, die man blij en ik ook dat ik niet hoefde te lopen!

De fietstocht was echt heel erg leuk! De groep was niet heel groot, we waren met z’n drieën en 2 gidsen. Op een paar punten in de stad hebben we gestopt om iets te bekijken of om te eten en drinken. Bij de eerste stop kregen we citroenlimonade. Het eerste wat ik dacht was, dit water komt toch niet uit de kraan hoop ik. Maar, toch opgedronken in het kader van yolo (en pillen zat tegen van alles). Ook bij de andere stops alles braaf opgegeten (ook het fruit terwijl in de reisgidsen staat ‘vermijd voorgesneden fruit'), behalve de thee die heb ik laten staan want dat was echt vies (zonder suiker drink ik het sowieso niet ;)). We zijn nog over een brug heen gefietst, op de fiets selfies gemaakt want hier mag dat gewoon ;). Ook kris kras overal door heen gefietst (echt heel vet!!) en de fietsbel intensief gebruikt!

Omdat dit mijn laatste dag in Hanoi was nog maar een keer bij Little Vietnam gegeten. Daarna alles afgezocht naar een pinautomaat die het deed met mijn pas. Toen ik er een had gevonden kwam er alsnog geen geld uit want ik hield de rekening leeg *zucht*. Dus wéér terug naar het hostel (ben echt wel 3x op en neer gelopen) om geld over te maken. Bleek de pinautomaat het alsnog niet te doen, mijn humeur was toen echt op het 0 punt :D. Maar uiteindelijk is het gelukt!

Bij het hostel de tas ingepakt en het meisje achter de receptie een taxi laten boeken naar het trein station en haar gevraagd om de prijs gelijk te bespreken (iets met een ezel ;)) want de reis ging verder naar Lao Cao met de nachttrein welke om 22.00 uur ging vertrekken.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 06 Feb. 2019
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 1845

Voorgaande reizen:

09 Februari 2019 - 09 Maart 2019

Vietnam

Landen bezocht: