En de reis gaat naar .. - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van renateontour - WaarBenJij.nu En de reis gaat naar .. - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van renateontour - WaarBenJij.nu

En de reis gaat naar ..

Blijf op de hoogte en volg

08 Februari 2019 | Nederland, Utrecht

De inentingen zijn gezet, de pillen tegen van alles en nog wat en de deet zijn ingeslagen. Want, nog 1 nachtje slapen en dan is het op zaterdag 9 februari (eindelijk!) zo ver, dan ga ik 4 weken naar Vietnam!!

De af te leggen afstand naar het hostel in Hanoi bedraagt ongeveer 11.859 km, lopend zou ik 102 dagen onderweg zijn. Dat duurt iets te lang dus ga ik maar met het vliegtuig (vind ik heel leuk maar niet heus). De heenvlucht is 11.15 uur met een tussenstop van +/- 2,5 uur in Guangzhou (China) en vanuit daar naar Hanoi (in een Embraer 190, nog nooit van gehoord) met een vluchtduur van 2.05 uur. Lokale tijd van aankomst is dan zondag 10 februari 10:45. Het tijdsverschil tussen Vietnam en Nederland is dat het in Vietnam 6 uur later is dan in NL (lokale tijd NL kwart voor 5 in de ochtend, bespaart je de rekensom ;). Met de bus ga ik daarna verder reizen naar het hostel waar ik de eerste 3 nachten heb geboekt. Voor de volledige reis heb ik al wel een dag planning gemaakt maar verder nog geen boekingen gedaan want dat wil ik ‘on the go’ doen. Er staan in ieder geval heel veel hele leuke dingen op mijn programma!

Heel wat uren heb ik gespendeerd aan het in elkaar zetten van een mooie route van noord naar zuid. De 4 weken die ik heb zijn eigenlijk nog te weinig om het hele land te bekijken. Maar ik heb geprobeerd om op mijn route zoveel mogelijk highlights (soort best off op het gebied van natuur en stad van wat mij leuk lijkt, was lastig want heb hier en daar wat moeten schrappen helaas) van Vietnam proberen toe te voegen. Een aantal hiervan zijn UNESCO World Heritage sites, te beginnen in Hanoi met de Imperial Citadel of Thang Long. Vietnam is namelijk een behoorlijk uitgerekt land, volgens wegenwiki: ‘maximaal 1.650 kilometer van noord naar zuid en maximaal 630 kilometer van west naar oost, alhoewel de afstand oost-west in het midden van het land amper 50 kilometer bedraagt.’ Na al mijn geGoogle heb ik voor de maand februari gekozen om te vertrekken omdat januari t/m maart de beste reisperiode zou zijn om het hele land te bekijken i.v.m. het gevarieerde klimaat door de lengte van het land. Ben benieuwd, just in case ligt de regenponcho en de zonnebrand crème al klaar ;). Stiekem hoop ik natuurlijk op heel veel zonneschijn en mooie blauwe luchten!

Als je de komende weken mijn foto’s bekijkt en denkt ‘goh, wat een fleurige kleding (naast, ik wil daar ook heen!), ik dacht dat je ging backpacken’ (tenzij het heel veel regent want dan zie je alleen mijn rode regenponcho). Dan kan dat kloppen, Floor zei dat aan de hand van mijn kleding het ook meer lijkt alsof ik op vakantie ga naar Ibiza in plaats van backpacken in Vietnam.

Nu alleen nog alles in de backpack stoppen en dan ben ik er echt klaar voor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 06 Feb. 2019
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 1847

Voorgaande reizen:

09 Februari 2019 - 09 Maart 2019

Vietnam

Landen bezocht: